جدول محتوایی

حافظه ssd

ssd نسخه بروز شده هارد های hdd معمولی است. در واقع هارد های ssd نوعی حافظه خشک و جامد هستند که از تکنولوژی فلش های usb در آنها استفاده شده.این هارد ها مصرف انرژی خیلی کمتری دارند و در برابر لغزش و لرزش و نوسانات برق مقاومت بالاتری دارند.

نمونه ای از یک هارد ssd | مدل ssd samsung 860 Pro

حافظه nvme

این نوع هاردها جزو نسل معماری جدید در هارد دیسک ها و سخت افزارهای رایانه ای به حساب می آیند این هارد ها با قرار گرفتن در پورت های PCI Express سرعت بسیار بالایی را برای سیستم پدید می آورند. تکنولوژی استفاده شده در این هارد ها نیز بسیار بروز بوده و به عنوان یک استاندارد موفق در دنیای رایانه به حساب می آیند. همچنین سرعت های ارائه شده در این هارد ها بسیار بالا تر از هارد های دیگر می باشد.

نمونه ای از یک حافظه nvme | مدل Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe

تفاوت ها

  1. مهم‌ترین تفاوت در این است که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در NVME بسیار بالاتر از هارد SSD است.
  2. بیشترین سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات در سریع ترین هارد SSD برابر 550 مگابایت در ثانیه است که این مقدار در هارد. NVME، سه گیگابایت در ثانیه است.
  3. هارد SSD با کابل به سیستم متصل می شود در صورتی که NVME به پورت PCI Express متصل می شود.
  4. سایز هارد SSD به مراتب بزرگتر از هارد NVME می باشد.
  5. هارد NVME پردازشگر های بیشتری نسبت به هارد SSD قرار داده شده است که سرعت خواندن و نوشتن را افزایش می دهند.
  6. پهنای باند استفاده شده در هارد NVME به مراتب بیشتر از هارد SSD است.
  7. تعداد دستور های انجام شده در هارد SSD حداکثر 256 مقدار در هر صف می باشد که این مقدار در هارد NVME به 64 هزار دستور در هر صف می رسد.
  8. تفاوت nvme با ssd در اجرای سرور های مجازی با استفاده از این هارد ها است. با استفاده از هارد های NVME شما می توانید سرور های مجازی را با سرعت بسیار بالاتری اجرا و پیاده سازی کنید.
  9. قیمت هارد SSD به مراتب کمتر از هارد NVME است.
  10. مقدار فضای ایجاد شده در هارد SSD در یک بازه قیمتی بسیار بیشتر از هارد NVME می باشد.

کدام یک برای ما مناسب تر است ؟

برای خرید این نوع حافظه ها، اگر قیمت پایین تر برایتان ملاک است، ssd گزینه خیلی خوبی برای شماست، چرا که در بازه ی قیمتی یکسان حجم هارد بیشتری را در اختیارتان میگذاردو همچنین برای استفاده خانگی و اداری بسیار مناسب استو اما اگر کاربر حرفه ای هستید و سرعت برای شما اولویت دارد، باید سراغ هارد های nvme بروید. قیمت بالاتری دارند اما سرعت بالای آن، در انجام اموراتتان بسیار موثر خواهد بود.

17رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: